Folkets kveld: Ka vil vi med havet langs kysten vår?

Hvordan kan vi bruke havet uten å ødelegge det? Hva er viktigst for forskeren, forvalteren, fiskeren og oppdretteren? Velkommen til debatt onsdag 17. april kl. 19 på nye Storgata camping.

Fiskebåt, også kalt sjark, ute på havet under åpen himmel, omkranset av flygende måker.
Fotograf: Bo Eide

Tromsø kommune og Havforskningsinstituttet inviterer til debatten som fokuserer på havet langs kysten i Nord-Norge.

Vi spør: Kan alle bli passelig fornøyde? Og hva med folket som bor her? Bør de bry seg?

Debattpanelet består av:

• Lis Lindal Jørgensen, seniorforsker, Havforskningsinstituttet: Bærekraftig bruk av havet: En dugnad på tvers av forskning, samfunn og forvaltning?
  • Kine Mari Karlsen, regionsjef Havbruk Nord, Sjømat Norge: Mat fra havbruk.
  • Paul Jensen, kystfisker, Ersfjorden: Økologisk sameksistens. Er det mulig?
  • Erling Johan Johansen, seniorrådgiver, Fiskeridirektoratet: Marin arealforvaltning i Fiskeridirektoratet – en balansert og bærekraftig utnyttelse av kystsonen.

Debattleder er Asbjørn Bartnes, kommunikasjonssjef i Tromsø kommune.

Debatten finner sted på nye(!) Storgata camping, onsdag 17. april klokken 19.00-21.00.

Ingen krav om påmelding – gratis inngang. Velkommen!

(NB! Vi gjør oppmerksom på at kommunen ikke streamer arrangementet.)

Storgata 2, nye Storgata Camping