Brosjyrer.jpgTromsø kommune sin profil skal gjøre oss gjenkjennelig og gi et helhetlig inntrykk. Det skal være lett for alle å se at Tromsø kommune er avsender. En felles identitet styrker både vår og innbyggernes bevissthet om hvem ­Tromsø ­kommune er, og hvilke oppgaver vi utfører. Få reflekterer over hvor stor aktør ­kommunen er i deres egen hverdag og liv – fra vogge til grav.
 
Profilhåndboken setter rammene for hvordan vi skal se ut, i alt fra brev og ­presentasjoner til skilt og arbeidsklær. Den nye profilen skal brukes av alle enheter i ­kommunen. Kommunevåpenet er det fremste kjennetegnet på kommunen. Dette løftes nå fram og fargen derfra er dominerende. Videre skal menneskene og tjene­stene våre fortelle historien om hvem vi er. Dette vises i bilde- og fargevalg, samt en styrket bruk av  visjon og verdier.

Den nye profilen har klare retningslinjer, men skal også leve og utvikle seg. Her er en smakebit av hvordan vi skal se ut. Ansatte kan lese mer på intranett og på ­tromso.kommune.no/profil kan en laste ned logo og annet profilmateriell. For å ivareta profilen skal profileringsmateriell, som skilt, arbeidsklær, trykksaker og bilprofilering, godkjennes av Kommunikasjonsavdelingen før det sendes til produksjon.
 
Her kan du laste ned en PDF med en smakebit av profilen.

Her kan du lese mer om: