Finnlitt 2021

- Legg til i kalender2021-10-27 08:00:002021-10-30 19:00:00Title Velkommen til Finnlitt 2021, Finnmark internasjonale litteraturfestival, i Kirkenes. KirkenesTromsø kommune postmottak@tromso.kommune.noEurope/Oslopublic

MIKAEL NIEMI
HELGA FLATLAND
GØHRIL GABRIELSEN
ØRJAN NORDHUS KARLSSON
LASSE W. FOSSHAUG... og mange flere spennende forfattere!

Dette blir vår sjette festival. Festivalen foregår annethvert år, og bytter mellom å ha Kirkenes og Alta som vertsbyer.

Festivalpass sikrer tilgang til alle åpne arrangement.

Fra onsdag 27. oktober til lørdag 30. oktober blir det mange arrangement i Sør-Varanger. Vi inviterer forfattere og musikere fra norske, samiske, russiske, kvenske og finske språkområder. Du får møte internasjonalt anerkjente forfattere, forfattere som jobber mer lokalt eller er anerkjent i sine miljø. De fleste arrangementene blir på ulike scener i Kirkenes.

Tema for festivalen er Underveis. Vi vil utforske temaet på mange ulike måter. Det blir historie og fremtid, samfunn og enkeltpersoner, "vanlige" litteraturarrangement og mer eksperimentelle.

Mer informasjon kommer løpende fremover. Hjertelig velkommen til et lyspunkt på vei inn i mørketida, forhåpentligvis i en friskere verden.

Billetter: finnlitt.ticketco.events/no/nb/e/finnmark_internasjonale_litteraturfestival

Arrangører: Finnmark internasjonale litteraturfestival, Finnmark fylkesbibliotek, Troms fylkesbibliotek og Sør-Varanger bibliotek.

(Gjengitt fra Troms fylkesbiblioteks facebookside).

Dato

Kirkenes