Framtidens Tromsø skal formes – kom med dine innspill før 15. oktober

Planprogrammet for kommuneplanens arealdel 2023–2034 er ute til høring og offentlig ettersyn.

Kart over Tromsø.

Siste oppdatering 28. apr 2023, kl. 11:07

Publisert 02. sep 2021

Arealplanen gir overordnede føringer for all utbygging i Tromsø de neste 12 årene. Hvor kan vi bygge og hvor kan vi bo, hvor skal næringsbygg og institusjoner bygges og hvordan kan vi forflytte oss mer miljøvennlig i framtiden?  Arealplanen vil også gi føringer for hvordan kommunen kan møte klimaendringene. Planen revideres jevnlig, helst hvert 4. år.

– Vi vet at folk er opptatt av hva som skjer i sine nærområder, det være seg i sentrumsnære områder, bydelene eller i distriktene i kommunen. Det er vår felles framtid det handler om, så bruk muligheten til å påvirke arbeidet nå. Og husk at fristen er 15. oktober. Det sier Jenny Mikalsen, prosjektleder i seksjon for byutvikling i Tromsø kommune.

Planprogrammet ligger også på servicetorget i rådhuset, Rådhusgata 2. Kommentarer eller merknader til forslagene sendes til Tromsø kommune, seksjon for byutvikling, postboks 6900, 9299 Tromsø eller postmottak.byutvikling@tromso.kommune.no