AVLYST - Bokprat: Ingen søndagsskole. Tro, makt og strid i Kristen-Norge

Møt forfatter Åshild Mathisen i samtale med sokneprest May Line Angell.

- Legg til i kalender2021-11-17 18:00:002021-11-17 19:00:00Title Møt forfatter Åshild Mathisen i samtale med sokneprest May Line Angell. Mathisen har gitt ut boka "Ingen søndagsskole", som Tarald Aano i Stavanger Aftenblad omtalte slik: «Grundig og velformulert, og i tillegg godt strukturert, tar hun leseren gjennom uenighet både i KrF og Vårt Land.» HovedbiblioteketTromsø kommune postmottak@tromso.kommune.noEurope/Oslopublic

OBS: Ny dato kommer når denne er klar.

Om Åshild Mathisen:
Åshild Mathisen (f. 1974) er litteraturviter, aviskommentator og kommunikasjonsrådgiver. Hun har bakgrunn fra Kristelig Folkeparti, Vårt Land, NRK og flere andre avisredaksjoner. Hun jobber i dag i PR-byrået Try.Forlagets omtale:
Dette er en bok om smertefulle konflikter i den offentlige kristenheten og om kampen for å gjøre kristendommen relevant for en ny tid. Samtidig er det en fortelling om samhørighet på tvers av skillelinjer, om mot, endringsledelse, kvinnelig lederskap - og de voldsomme motkreftene omstilling kan utløse.

Åshild Mathisen tar leseren med til Nord-Norge, til sin læstadianerbakgrunn med sin særegne kristendomsforståelse. Derfra går reisen sørover, der Mathisen blir en del av det indre liv i KrF og avisa Vårt Land - to miljøer der endring er brennbart, fordi det rokker ved selve gudstroen.

Mathisen forteller sin historie frem til hun i 2018 måtte gå av som sjefredaktør i Vårt Land etter to år.

OBS: Vi anbefaler bruk av munnbind der det er vanskelig å holde avstand.

Hovedbiblioteket