BANG! for voksne: Guri Fjeldberg i samtale med Jan Tore Noreng og Bjørn Arild Ersland

- Legg til i kalender2021-11-10 17:30:002021-11-10 18:30:00Title Hva skal litteraturen være i spennet mellom underholdning, kunstopplevelse og læringsverktøy? HovedbiblioteketTromsø kommune postmottak@tromso.kommune.noEurope/Oslopublic

Barnelitteraturens store dilemma er jo at den skrives for barn og kjøpes, formidles og vurderes av voksne. Årets hovedforfatter for BANG!, Jan Tore Nordeng, gjør det veldig bra i lesernes egne kåringer – både U-prisen og Bokslukerprisen.

Vi spør om hvilke kvaliteter i hans forfatterskap som barn og unge er uenige med oss voksne om. Bjørn Arild Ersland har noen modige utgivelser bak seg som viser at han ikke går av veien for å dytte leserne sine ut av komfortsonen. Hvilken kritisk motstand møter disse forfatterne – og blir bøkene bedre eller dårligere av det?

OBS: Vi anbefaler bruk av munnbind der det er vanskelig å holde avstand.

Hovedbiblioteket