BANG! for voksne: Seks måter å feilbedømme en barnebok på

- Legg til i kalender2021-11-10 16:30:002021-11-10 17:30:00Title Kritikk er årets festivaltema, og vi har utfordret en av landets fremste kritikere innen barnelitteratur til et kritisk blikk på hvordan dagens barnebøker omtales i mediene. HovedbiblioteketTromsø kommune postmottak@tromso.kommune.noEurope/Oslopublic

Hvilke tanker og mål ligger bak det kritikerne skriver? Er tekstens oppbyggelige potensial og oppdragende effekt viktigere enn barnas leseopplevelse? Kan det hende at barnelitteraturen ender som en flaske tran med fristende fruktsmak? Det er på tide med alternative tilnærminger i dette foredraget om seks feil voksne gjerne begår i sin vurdering av litteratur for barn.

Foredrag med Guri Fjeldberg.

OBS: Vi anbefaler bruk av munnbind der det er vanskelig å holde avstand.

Hovedbiblioteket