Lavspenning i nord - Hva vil den nye regjeringen gjøre?

- Legg til i kalender2021-10-28 16:00:002021-10-28 17:00:00Title Velkommen til politisk debatt om mulighetene for en ny retning for norsk sikkerhetspolitikk i nordområdene torsdag 28. oktober kl. 18.00-19.00. HovedbiblioteketTromsø kommune postmottak@tromso.kommune.noEurope/Oslopublic

Spenningen mellom verdens to største atomvåpenstater øker i våre nærområder og den norske regjeringen har de siste årene tilrettelagt for stadig økende militær tilstedeværelse i Norges nærområder. Lavspenningspolitikk er avgjørende for å hindre bruk av atomvåpen – også i Norge.

Det er på tide med en ny sikkerhetspolitisk retning, men hva kan vi forvente av en ny regjering og et nytt storting?

Deltakere:
Jens Ingvald Olsen (Rødt)
Pål Julius Skogholt (SV)
Deltaker fra ArbeiderpartietOrdstyrer: Gunnar Rekvig (UiT)

Dato

Hovedbiblioteket