Strikk og lytt

- Legg til i kalender2021-11-24 16:00:002021-11-24 18:00:00Title Det er strikkekafe hver onsdag fra kl. 17-19. Tema kan variere fra gang til gang og vil bli annonsert på bibliotekets Facebookside. Kom gjerne med ønsker! HovedbiblioteketTromsø kommune postmottak@tromso.kommune.noEurope/Oslopublic

De som kjenner Cora Sandels virke, kjenner forfatterens sterke skildringer av kvinners liv og kunstnervirke. Sara Fabricius flyttet med sin familie fra embetsverkets liv i Oslo til ishavsbyen Tromsø. Her tilbrakte hun sine unge år, og fant inspirasjon til flere av sine bøker.

På slutten av livet viet forfatteren flere av sine manus og brev til barndomsvenninnen Elisabeth Sinding-Larsen til hjembyen, som hadde betydd mye for hennes forfatterskap. Fabricius ville at dokumentasjonsmaterialet fra hennes unge år og fra hennes forfatterskap skulle komme forskningen til gode.

På Strikk og lytt kan du høre glimt fra både den unge Sara Fabricius’ og forfatteren Cora Sandels Tromsø. Hovedbiblioteket, møterom plan 1.

OBS: Vi anbefaler bruk av munnbind der det er vanskelig å holde avstand.

Hovedbiblioteket