Kulturnatta: Omvisning på renseanlegg

Tromsø kommune deltar på Kulturnatta Tromsø og åpner døra til renseanlegget i sentrum.

Lurer du på hvor alt vannet blir av når du spyler ned i do, vasker klær eller tar en dusj? Ta turen innom vårt renseanlegg i sentrum, så får du svar.

Gatebukk foran renseanlegget med plakat som informerer om omvisning under Kulturnatta.
Her på Strandvegen renseanlegg kan du få komme inn og se hvordan vi renser avløpsvann.

Tromsø kommune har seks renseanlegg: ett på Kvaløysletta, ett på fastlandet og fire på Tromsøya.

På anlegget sør i sentrum renses avløpsvann fra hele byområdet før det slippes ut i havet. Nå får du muligheten til å komme inn bak dørene for å ta en titt.

Vi gir 4 omvisninger og hver av disse varer i cirka 20 minutter. Det blir oppstart klokka 18:00, 18:30, 19:00 og 19:30.

Strandvegen renseanlegg i Hjalmar Johansens gate 26.