Valgresultat 2023 for Tromsø kommune

Endelig telling av stemmene i kommunestyrevalget 2023 for Tromsø kommune er gjennomført. Mandatfordelingen og kandidatkåringen for kommunestyrevalget 2023 fremkommer av valgstyrets møtebok.

To stemmesedler i en gulbrun konvolutt med teksten "valg/val" og riksvåpenet på konvolutten.

Siste oppdatering 13. sep 2023, kl. 16:15

Publisert 12. sep 2023

Valgresultater.no opplever noe treget i oppdatere den endelige mandatfordelingen og kandidatkåringen i flere kommuner. Vi publiserer derfor midlertidig valgstyrets møtebok på tromso.kommune.no.

Merknad

• Nøkkeltall i valggjennomføringen og representantfordeling på parti finner du på side 2 i valgstyrets møtebok
  • Kandidatkåring (side 35 i valgstyrets møtebok). Representanter markert med to stjerner er valgt som faste medlemmer av kommunestyret, mens representanter markert med én stjerne er valgt som varamedlemmer til kommunestyret.