Søk om opplevelseskortet

Opplevelseskortet gir barn og unge mulighet til å delta i kultur- og fritidsopplevelser uavhengig av foreldrenes økonomi.

Tre glade jenter som har dykket under vann på Tromsøbadet

Siste oppdatering 10. nov 2023, kl. 9:35

Publisert 09. nov 2023

Å besøke svømmehallen, gå på kino eller på museet er en selvfølge for mange – men ikke for alle. Tromsø kommune og Nav deler hvert år ut noe som heter opplevelseskortet. Kortet skal gå til barn og unge i alderen 4–17 år i familier med vanskelig økonomi.

I 2024 har vi fått på plass tre nye opplevelsessteder og det skal deles ut til sammen 500 kort.

Nav Tromsø tildeler 300 av kortene, mens helsesykepleiere i kommunen deler ut 200 kort gjennom samtale med barnet og foresatte på skole eller helsestasjon.

Kortet gir gratis inngang til flere av Tromsøs aktiviteter og kulturinstitusjoner. Barn og unge som har opplevelseskort får også ta med seg ledsager gratis.

Les mer og søk om opplevelseskortet her