Uværet "Ingunn" har truffet Troms

Her finner du oppdatert informasjon om vær- og kjøreforhold.

Siste oppdatering 01. feb 2024, kl. 17:48

Publisert 28. jan 2024

Bydrift i beredskap

Ekstremværet "Ingunn" merkes godt i Troms nå med sterk vind og snøbyger. Bydrift er i beredskap og samarbeider tett med politi og vegmyndigheter.

Vi oppfordrer alle til å vurdere nøye om det er nødvendig å være utendørs, gå sykle eller kjøre på veiene.

Varsom.no varsler betydelig snøskredfare, faregrad 3, i Tromsøområdet.

Tromsø kommune vurderer fortløpende behovet for å sette inn tiltak.

Renovasjonen kan bli forsinket

Vanskelige kjøreforhold og innstilte fergeforbindelser som følge av været, kan påvirke renovasjonen i flere av våre soner. Ved avvik vil alle berørte abonnenter få en egen sms med informasjon om når avfallet hentes inn.

Vinden er nå såpass kraftig og uforutsigbar, slik at Returstasjonen i Tromsø er stengt resten av dagen. Samtidig må Miniretur (skulle vært på Bjerkakerstranda) utgå.

Følg med på vær- og vegvarsel

Alle oppfordres til å ta vare på løse gjenstander og gjøre andre nødvendige forberedelser.

Ta hensyn til vær- og veivarsel og til hverandre.