Innfartsparkering i Tromsø

Tromsø kommune har lagt til rette for innfartsparkeringer på Kvaløya og i Tromsdalen. Her er det kort vei til nærmeste busstopp og dermed enkelt å komme seg videre. Parkeringen er gratis.

Innfartsparkering

Siste oppdatering 16. jun 2023, kl. 11:03

Publisert 12. jun 2023

Tromsdalen / Båthavna

I Tromsdalen kan du parkere i Leif Andresens veg, bedre kjent som Båthavna. Her er det gode muligheter for å reise videre med buss fra bussholdeplassen Båthavna som er like ved parkeringen. Det er også kort vei til Tromsøbrua om du ønsker å ta beina eller sykkelen fatt. Innfartsparkeringen er merket med skilt.

Bildet viser en bil som står parkert på en innfartsparkering.
Gratis parkering mellom kl. 06:00-00:00 alle dager. Parkering forbudt på nattestid.

Kvaløya / Slettelva

På Slettaelva er det lagt til rette for parkering ved Slettabakken. Plasseringen er nær Sandnessundbrua og gir gode muligheter for å kunne reise videre med buss fra Kvaløysletta terminal. Innfartsparkering er merket med skilt.

Formål

Formålet med innfartsparkering er å legge til rette for dem som av ulike grunner må benytte bil som transport til en holdeplass.

Alle kan benytte seg av parkeringsplassene. Det er forbudt å parkere her mellom klokken 00:00 og 06:00. Dette er for å legge til rette for vinterdrift og vedlikehold.

Vi oppfordrer reisende med bil til å samkjøre til og fra innfartsparkeringene for å spare penger og miljøet.