Oppstart kommunedelplan for kultur 2024-2031

Forslag til planprogram for ny kommunedelplan for kultur er nå lagt ut på høring med høringsfrist 7. juli.

Utsikt mot Tromsøya tatt fra Fløya en fin sommerdag

Siste oppdatering 09. jun 2023, kl. 12:16

Publisert 09. jun 2023

Formannskapet vedtok i møte 21. mars 2023 (sak 28/23) oppstart av arbeid med ny kommunedelplan for kultur.

Vi ser nå behovet for en ny kulturplan der sosiale verdier som unge først og folkehelse er prioritert.

Planprogrammet vil utgjøre kultur-, idretts- og friluftsutvalgets bestilling til overordnet innhold og prosess for arbeidet med ny kommunedelplan for kultur.

Det skal nå settes nye mål og velges nye strategier. Mål og strategier som ikke ble oppnådd i den gamle kulturplanen, vil vurderes videreført i den nye planen.

Nå ønsker vi innspill til planprogrammet.

Les mer om planprosessen og forslag til planprogram.

På denne siden finner du også skjema for gi dine innspill.

Frist for å levere innspill er fredag 7. juli.

Høringsuttalelser er offentlige etter offentlighetsloven og blir publisert sammen med øvrige høringsuttalelser.